islamkamel
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

islamkamel

لايوجد

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
memo70

memo70

المساهمات : 6

آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي Empty
مُساهمةموضوع: آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي   آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي Icon_minitimeالخميس سبتمبر 25, 2008 4:13 am

الجمعيات الخيرية فضحت الفقراء باعلاناتها..واسال اصحابها: لماذا تنفقون كل هذه الاموال على الاعلانات؟
الشهر الفضيل صار سوقا لبيع كل شئ.. ورحال الاعمال الذين اسسو جمعيات بزعم اطعام الفقراء كان هدفهم تحسين صورتهم
بنك الطعام ياخذ فضلات الفنادق ويوزعها على المحتاجين وذلك اذلال و اهانة للمصريين.. والاعلانات جعلت مصر كلها شحاتة
البنك العفاف الذي اعلن هشام طلعت مصطفى عن تأسيسه نكتة.. واقول لرجال الاعمال: لا تحتكروا الخير والصدقات .. ويكفيكم احتكار الحديد و الاسمنت والبلد كله
حادث الدويقة استمرار لحادث العبارة وحريقي مجلس الشعب والشورى وقطار الصعيد ومحرقة بني سويف
الاعلان الذي يشجع البسطاء على المضاربة في البورصة يستهدف الاستيلاء على اموال الفقراء لتعويض خسائر الاغنياء
وحيد حامد للمصري اليوم
http://just-words-memo.blogspot.com/
anatomy
Admin
Admin
anatomy

المساهمات : 84

مُساهمةموضوع: رد: آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي   آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي Icon_minitimeالخميس سبتمبر 25, 2008 5:01 am

اهلا بيك اولا ومرحبا بيك معانا
والحقيقة انى كل حاجة فى مصر
اصبحت سوق لبيع المنتجات دون
الاحساس بوضع المواطن البسيط
ودة طبعا عشان رجال الاعمال يكسبوا
وفلوسهم تزيد فى البنوك لزم احنا نبيع الى ورانا
والى قدمنا مهزلة واخر هذة المهزلة
اعلان حديد عز انة هيدى طن حديد لكل الى
هيبنى بيت طب دة رجل محتكر للحديد فى مصر
يعنى اى حد هيبنى بيت لزم يشترى منة حديد
فهو هيدى الناس طن هدية وانتا هتشترى 20
وبسعر مضاعف اسعار الحديد فى مصر اعلى اسعار فى
العالم كان الاولى قللنها تحياتى ليك ومشكور على
اثارة الموضوع
https://islamkamel.yoo7.com
memo70

memo70

المساهمات : 6

مُساهمةموضوع: رد: آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي   آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي Icon_minitimeالإثنين سبتمبر 29, 2008 2:48 am

[شكرا على مرورك وتعقيبك
بس انا وجهه نظر ان المشكلة لاهي مشكلة فقر ولا احتكار ولا فساد الكبار احنا مشكلتنا الاكبر هي الجهل
الجهل بحاجات كتي وابسطها حقوقنا ده لان الوعي بالسمو البشري كل يوم بنفقده شوية شوية
لا وم نعرف اللي لينا واللي عالينا كمان ولازم نحافظ على حقوقنا ونتمسك بيها وبلاش نستنى انه حد يدافع لنا عنها
ولو ان برضه الدفاع عن الحق في وجود الجهل هيسبب فوضى ممكن تكون اخطر من الفساد اللي احنا فيه
http://just-words-memo.blogspot.com/

آه يا بلد عيزة ولد....................بس انا مش فاضي
صفحة 1 من اصل 1